EDMONDS Amanda

Portrait de aedmonds
Statut : 
Enseignant chercheur
Corps : 
MAITRE DE CONFERENCES
Composante : 
UFR 2
Email : 
amanda.edmonds@univ-montp3.fr
  • Membre du laboratoire EMMA (axe : Mises en relation), mes domaines de recherche sont l'acquisition des langues secondes et la linguistique (notamment, la phraséologie et le variationnisme)

 

  • Quelques publications :
    • Edmonds, A., & Gudmestad, A. (à paraître). Gender marking in written L2 French: Before, during, and after residence abroad. Study Abroad Research in Second Language Acquisition and International Education.

    • Leclercq, P., & Edmonds, A. (2017). How L2 learners of French and English express modality using verbal means: A crosslinguistic and developmental study. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 55(3), 265-282..

    • Edmonds, A., Gudmestad, A., & Donaldson, B. (2017). A concept-oriented analysis of future-time reference in native and near-native Hexagonal French. Journal of French Language Studies, 27(3), 381-404.

    • Edmonds, A., & Gudmestad, A. (2015). What the present can tell us about the future: A variationist analysis of future-time expression in native and nonnative French. Language, Interaction, Acquisition, 6(1), 15-41.

    • Edmonds, A., & Gudmestad, A. (2014). Your participation is greatly/highly appreciated: Amplifier collocations in L2 English. Canadian Modern Language Review, 70(1), 76-102.

    • Edmonds, A. (2014). Conventional expressions: Investigating pragmatics and processing. Studies in Second Language Acquisition, 36, 69-99.

    • Leclercq, P., Edmonds, A., & Hilton, H. (Eds.) (2014). Measuring L2 proficiency: Perspectives from SLA. Clevedon, UK: Multilingual Matters.

 

  • Organisation des activités scientifiques :
    • 2013-2016 : Organisatrice des Séminaires de Linguistique et de Didactique (Université de Pau) 
    • 2013 : Co-organisation (avec Christine Copy) de la journée d’étude Lexie, Lexème, Lexique : Représentation et Acquisition (Université de Pau)

 

Visitez mon site web personnel

 

  • Leclercq, Pascale, Edmonds, Amanda, «How L2 learners of French and English express modality using verbal means: A crosslinguistic and developmental study», International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, n° 55, 2017, p. 265-282, Articles et actes dans des colloques et chapitres d'ouvrages, 2017
  • Edmonds, Amanda, Gudmestad, Aarnes, Donaldson, Bryan, «A concept-oriented analysis of future-time reference in native and near-native Hexagonal French», Journal of French Language Studies, n° 27, 2017, p. 381-404, Articles et actes dans des colloques et chapitres d'ouvrages, 2017
  • Edmonds, Amanda, Gudmestad, Aarnes, «Variable future-time reference in French : A comparison of learners in a study-abroad and a foreign-language context», Canadian Journal of Linguistics = Revue Canadienne de Linguistique, n° 61, 2016, p. 259-285, Articles et actes dans des colloques et chapitres d'ouvrages, 2016
  • Edmonds, Amanda, «Le rôle du contexte dans le traitement des expressions conventionnelles», Cahiers de lexicologie, n° 108, 2016, p. 107-123, Articles et actes dans des colloques et chapitres d'ouvrages, 2016
  • Edmonds, Amanda, Gudmestad, Aarnes, «What the present can tell us about the future : A variationist analysis of future-time expression in native and nonnative French», Language, Interaction and Acquisition - LIA, n° 6, 2015, p. 15-41, Articles et actes dans des colloques et chapitres d'ouvrages, 2015