EDMONDS Amanda

Portrait de aedmonds
Statut : 
Enseignant chercheur
Corps : 
MAITRE DE CONFERENCES
Composante : 
UFR 2
Email : 
amanda.edmonds@univ-montp3.fr
  • Membre du laboratoire EMMA (axe : Mises en relation), mes domaines de recherche sont l'acquisition des langues secondes et la linguistique (notamment, la phraséologie et le variationnisme)

 

  • Quelques publications :
    • Edmonds, A., & Gudmestad, A. (à paraître). Gender marking in written L2 French: Before, during, and after residence abroad. Study Abroad Research in Second Language Acquisition and International Education.

    • Leclercq, P., & Edmonds, A. (à paraître). How L2 learners of French and English express modality using verbal means: A crosslinguistic and developmental study. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching.

    • Edmonds, A., Gudmestad, A., & Donaldson, B. (à paraître). A concept-oriented analysis of future-time reference in native and near-native Hexagonal French. Journal of French Language Studies.

    • Edmonds, A., & Gudmestad, A. (2015). What the present can tell us about the future: A variationist analysis of future-time expression in native and nonnative French. Language, Interaction, Acquisition, 6(1), 15-41.

    • Edmonds, A., & Gudmestad, A. (2014). Your participation is greatly/highly appreciated: Amplifier collocations in L2 English. Canadian Modern Language Review, 70(1), 76-102.

    • Edmonds, A. (2014). Conventional expressions: Investigating pragmatics and processing. Studies in Second Language Acquisition, 36, 69-99.

    • Leclercq, P., Edmonds, A., & Hilton, H. (Eds.) (2014). Measuring L2 proficiency: Perspectives from SLA. Clevedon, UK: Multilingual Matters.

 

  • Organisation des activités scientifiques :
    • 2013-2016 : Organisatrice des Séminaires de Linguistique et de Didactique (Université de Pau) 
    • 2013 : Co-organisation (avec Christine Copy) de la journée d’étude Lexie, Lexème, Lexique : Représentation et Acquisition (Université de Pau)

 

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